For the Seks festival in TivoliVredenburg I designed 3 dynamic campaign visuals: Different compositions, and no clear distinction between male or female body, in order to represent diversity and inclusivity within sex.
“Seks. Ontspannend, verbindend en soms gewoon gruwelijk lekker. Maar ook: ingewikkeld, schaamtevol en soms zelfs gevaarlijk. Vrijwel iedereen doet het, maar er écht over praten is lastiger. Want seks is meer dan een activiteit tussen twee (of meer) mensen: er is geen thema waar zoveel (impliciete) regels, aannames en verwachtingen omheen hangen en taboes aan vastkleven. Hoe zorgen we ervoor dat iedereen, ongeacht diens seksuele voorkeuren, van seks kan genieten?
Op het Seks Festival gaan we met open blik het (eerlijke) gesprek aan. Aan het woord komen seksuologen, sociologen, journalisten, theatermakers, artiesten én bezoekers. We stellen vragen als: ‘Hoe beleef je (nog) meer plezier in seks, ook in lange relaties?’; ‘hoe beïnvloeden onze opvoeding en populaire cultuur onze ideeën en gedrag rondom seks?’; ‘hoe creëren we meer ruimte voor iedereen die geen interesse heeft in (alleen) traditionele heteroseks?’ en ‘hoe gaan we seks beleven in de toekomst?’
We bespreken én vieren seksualiteit in al haar verschijningsvormen: de fysieke en emotionele beleving van seks, het maatschappelijke en politieke gesprek over seks, én de manier waarop mediamakers, kunstenaars en artiesten onze ideeën over seks bevragen en bevestigen. Daarnaast is er tussen de zalen in van alles zélf te bespreken en te ervaren.
Het Seks Festival. Want seks is te leuk en belangrijk om alleen maar in de slaapkamer te beleven.”